Dersin Adı | Araştırma Yöntemleri |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
FFD 511 | Güz/Bahar | 3 | 0 | 3 | 7.5 |
Ön-Koşul(lar) | Yok | |||||
Dersin Dili | İngilizce | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin Düzeyi | Yüksek Lisans | |||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | ||||||
Dersin Koordinatörü | ||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı öğrencilere akademik araştırma bilgi ve yeterliliklerini sağlamaktır. Ders bilimsel araştırmada nicel ve nitel yöntemleri irdelemektedir. Mevcut araştırma yöntemleri üzerinde yoğunlaşarak öğrencilerin kendi alanlarında uzmanlaşmaları ve akademik yetkinliğe kavuşmaları hedeflenmektedir. |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Bu ders öğrencilerin araştırma deneyimi kazanmasını amaçlar ve tasarımda nicel ve nitel araştırma yöntemlerini irdeler. |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları | |
| Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Derse giriş, araştırmanın temelleri | O'Leary Böl. 1 |
2 | Araştırmanın temelleri | Okuma: Ders kitabı 1. Bölüm O’Leary Böl.1 |
3 | Araştırma planlaması | Okuma: Ders kitabı 2. Bölüm O’Leary Böl.7 |
4 | Kaynaklarla çalışmak, yorum-alıntı-not kartları | Okuma: O’Leary Ch.6 Ders kitabı sf.75-89 |
5 | Araştırmada deneyler | Okuma: Handbook of Research Methods, Ödev 1 (alıntı yapmak) |
6 | Araştırma yaklaşımları: nicel, nitel ve karma yaklaşımlar | Okuma: O’Leary 8. Bölüm |
7 | Araştırma yaklaşımları: nicel, nitel ve karma yaklaşımlar | Okuma : O’Leary 8. Bölüm |
8 | Ara Sınav 1 | Tüm konular |
9 | Doğrudan veri toplama: anket ve mülakatlar | Okuma: O’Leary Böl.11 |
10 | Dolaylı veri toplama: gözlem ve mevcut metinlerle çalışmak | Okuma: O’Leary Böl.12 |
11 | Nicel verinin analizi | Okuma: O’Leary Böl.13 |
12 | Nitel verinin analizi | Okuma: O’Leary Böl.14 |
13 | Yazma çabası | Okuma O’Leary Böl.15 Textbook sf.9-31 |
14 | Ara Sınav 2 | Tüm konular |
15 | Sunumlar | Tüm konular |
16 | Sömestrenin gözden geçirilmesi |
Ders Kitabı | Vidana Tavaşoğlu D, Albayrak S, Arıman S (2013) Essentials of Research Paper Writing, İTÜ Vakfı Yayınları, İstanbul |
Önerilen Okumalar/Materyaller | Creswell JW (2003) Research design. SagePublications, Thousand Oaks, CA Yin RK (2009) Case study research. SagePublications, Thousand Oaks, CA\\nGlenn JC (2010) Handbook of research methods. Global Media (e-book)\\nGillham B (2010) Case study research methods. Continuum International Publishing (e-book)\\nO’Leary G (2010) The Essential Guide to Doing Your Research Project. Sage Publications, London\\nKumar R (2005) Research methodology. Sage Publications, London\\nMcIntyre L (2005) Need to know, social science research methods. McGraw Hill, New York NY |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | 1 | 10 |
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | ||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | 1 | 20 |
Proje | 1 | 30 |
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | 2 | 40 |
Final Sınavı | ||
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 100 | |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | ||
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 8 | 6 | 48 |
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | |||
Portfolyo | |||
Ödev | 1 | 10 | |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | 1 | 20 | |
Proje | 1 | 60 | |
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | 2 | 20 | |
Final Sınavı | |||
Toplam | 226 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | lisans programında edinilen uygulamalı bilgi birikimini tasarım araştırmalarının teorik alanı aracılığıyla genişletir, | X | ||||
2 | tasarım teorileri ve sosyal bilimlerdeki araştırma yöntemleri aracılığıyla kavram ve fikirleri değerlendirir, verileri yorumlamak ve inceler, | X | ||||
3 | küresel ve/veya çevresel kriz süreçlerinde yaşanan tasarım problemlerini belirler ve tasarım uygulamacıları için olası çözümler geliştirir, | X | ||||
4 | geçmiş tasarım uygulamalarıyla ilgili olarak yaşam kültürü tarihindeki bilgi birikimini genişletir, | X | ||||
5 | günlük yaşamdaki yerel uygulamaları araştırmaya teşvik etmek ve edinilen sonuçları tasarım çözümleri üretmek üzere değerlendirir, | X | ||||
6 | çeşitli tasarım disiplinleri arasındaki etkileşimi kolaylaştırır ve karmaşık sorunları çözmek için ortak çalışmaları teşvik eder, | X | ||||
7 | tasarım eğitiminde uygulanmak üzere tasarım araştırmalarının sonuçlarını değerlendirir, | X | ||||
8 | tasarım uygulamalarındaki dönüşümü hızlandırmak amacıyla yeni üretim araçlarını, teknolojileri ve üretim malzemelerini araştırmaya teşvik eder, | X | ||||
9 | sosyal ve çevresel sorumlulukları içselleştirmek üzere tasarım uzmanlıklarına karşı etik bir yaklaşım edinir, | X | ||||
10 | bir yabancı dili kullanarak tasarım alanı ile ilgili bilgileri izler ve meslektaşları ile sözlü ve yazılı iletişim kurar, | X | ||||
11 | tasarım alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar programları ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır (“European Computer Driving Licence”, Advanced Level”). Advanced Level”). | X |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest